FreeStyle Libre Covers tijdelijk offline

Met pijn in ons hart hebben we er voor gekozen om de lijn FreeStyle Libre Covers tijdelijk uit de webshop te halen.

Een klein deel van onze klanten ervaart dat de cover snel loslaat, eraf valt en deze vervolgens kwijtraakt. Dat is natuurlijk absoluut niet de bedoeling. Omdat wij niemand willen teleurstellen hebben voor nu deze keuze gemaakt. 

Hieronder willen wij graag een uitleg geven over hoe dit nu kan gebeuren en wat we gaan doen om dit op te lossen. 

Ontwikkeling FSL Cover

Na onze Omnipod Cover was er heel veel vraag naar covers voor andere diabetes-hulpmiddelen. Omdat wij het liefst zo veel mogelijk mensen blij willen maken was een cover voor de FreeStyle Libre de meest logische stap. 

Vorig jaar zomer al zijn we daarom gestart met de ontwikkeling van de FSL covers.

Wij laten alle covers spuitgieten; dit is een productieproces waarbij het vloeibare materiaal in een mal wordt gespoten en het product er na afkoelen worden ‘uitgeduwd’.

Maar een goede mal is er natuurlijk niet zomaar. Hier gaat een heel ontwerpproces aan vooraf; hoe gaat het product eruit zien? Wat is er allemaal mogelijk? Daar worden technische tekeningen van gemaakt en daarna, als alles klopt, wordt de mal geproduceerd. 

De eerste oplage covers kwam eind vorig jaar bij ons binnen. Hieruit bleek dat de mal nog iets te groot was en de covers niet goed klemden. Dit hebben we direct laten aanpassen, waarna de tweede oplage wel aan onze kwaliteitseisen voldeed en we met de testfase konden starten. 

Kwaliteitstesten

Omdat wij streven naar de beste kwaliteit hebben we de covers uitvoerig getest voor ze in de verkoop gingen. We hebben zelf de FreeStyle Libre inclusief cover gedragen, twee weken lang. We hebben getest of hij er makkelijk op- en af te halen was, of ‘ie goed bleef zitten tijdens het aan- en uitkleden en of ‘ie er op bleef in bed en onder de douche. Dit ging twee weken goed zonder dat de cover er ook maar één keer afviel! Daarnaast hebben we nog additionele stress-tests gedaan waarbij we de cover overbelasten, ook dit verliep vlekkeloos. Wat waren we blij; het was perfect!

We zijn na deze positieve testronde direct gestart met de productie van de eerste lijn kleuren, ervan uitgaande dat alles inderdaad perfect zou zijn en we iedereen heel blij konden maken. 

Nu, een maandje na de release, blijkt helaas dat een paar FSL covers niet even goed zijn. Er zit bij een klein deel van de oplage een productiefout die er voor zorgt dat de cover eraf valt.

Hoe kan dit nu gebeuren?

De Omnipod Covers hebben aan de onderkant een smal randje waardoor de cover ‘vastklikt’ onder de pomp. Wij hebben er bij de FSL Covers voor gekozen dit randje niet toe te voegen, vanwege het risico dat bij het afhalen van de cover de canule van FreeStyle Libre te ver zou worden opgetild. Dit komt de sensor niet ten goede en willen wij graag; voorkomen.

Om er toch voor te zorgen dat de FSL cover wél zou vastklikken en blijven zitten, is de cover gemaakt op spanning. Het formaat is zo precies afgemeten dat hij strak genoeg om de sensor klemt en goed blijft zitten. Dit luistert natuurlijk heel nauw en nu blijkt dat er bij een klein deel toch iets mis is gegaan in de productie. 

We gaan het oplossen!

Omdat wij er voor iedereen willen zijn, en niemand meer willen teleurstellen zijn voor nu de FSL covers niet meer verkrijgbaar in de webshop. De volgende stap is de mal op zo’n manier aanpassen dat de cover wel goed blijft zitten. 

Wat nu?
Wij vragen ook om jullie hulp:
Heb jij nou een cover die niet goed past / eraf gevallen is? 

Ga de volgende dingen na:

  • Is je FreeStyle Libre zelf misschien wat vettig? Het kan zijn dat je FSL door het dragen wat vettig is, hierdoor gaat de Cover glijden en komt hij sneller los.  
  • Tijdens welke activiteit is de Cover losgeraakt? Was dit tijdens normaal gebruik of intensief gebruik? 
  • Zit er misschien vocht tussen de Cover en de Sensor? Hierdoor kan hij ook sneller los raken.

Ligt het nou niet aan bovenstaande zaken, dan willen we dit graag voor je oplossen, stuur ons een mail (info@sugarfam.nl) met de volgende details: 

  • Ordernummer of naam van je bestelling: 
  • Tijdens welke activiteit is de Cover losgeraakt: 
  • Welke oplossing heeft jouw voorkeur (refund of cadeaubon voor het bedrag van de FSL Covers):
    Onze voorkeur gaat sterk uit naar een cadeaubon die je kunt gebruiken in onze webshop. Waarom? Het is een lastige tijd (corona heeft ook impact op ons bedrijf), en als wij op dit moment grote geldbedragen moeten terugstorten wordt het lastig om de mal en de productie aan te passen. Dit zou ervoor kunnen zorgen dat onze FSL Covers definitief niet terugkomen. 
  • Heb je zelf eventueel nog suggesties die de Cover nog beter maken? 

 

Dutch
Dutch